2. razred - Računarstvo i informatika

2. razred - Računarstvo i informatika

Časovi detaljno


ČasTema časa
1Osnovni pojmovi
2Podešavanje radnog okruženja, struktura dokumenta, radni listovi
3Kretanje, unos i izmena podataka, automatske popune
4Tipovi podataka
5Podešavanje dimenzija, premeštanje, fiksiranje i sakrivanje redova i kolona
6Formatiranje ćelija
7Unošenje formula sa osnovnim aritemtičkim operacijama
8Kopiranje formula, relativno i apsolutno referenciranje ćelija
9Funkcije za: sumiranje, srednju vrednost, minimum/maksimum, prebrojavanje, zaokruživanje
10Logičke funkcije
11Sortiranje i filtriranje
12Rešavanje jednostavnih problema
13Prikazivanje podataka iz tabele pomoću grafikona, tipovi grafikona
14Funkcije za: datum, vreme i tekst
15Podešavanje izgleda stranice dokumenta za štampanje
16Pregledanje dokumenta pre štampanja, automatsko štampanje naslova
17Rešavanje složenih problema (sistematizacija teme)
18Samostalni rad učenika (projektni zadatak)
19Uvod u računarsku grafiku, vektorska i rasterska grafika, Karakteristike računarske grafike – rezolucija i broj boja
20Primer programa za kreiranje i obradu rasterske grafike
21Uvoz slike sa kamere i skenera
22Osnovne korekcije slike, promena rezolucije i formata
23Optimizacija za veb, organizovanje foto-albuma, štampanje
24Alati za crtanje, palete boja, efekti, maske, isecanje, brisanje i kopiranje delova slike
25Podešavanje osvetljenosti i kontrasta
26Primer programa za kreiranje vektorske grafike, Podešavanje radnog okruženja
27Crtanje osnovnih grafičkih elemenata – objekata
28Transformacije objekata, Kombinovanje objekata
29Dodavanje teksta, Slojevi
30Programiranje kao način rešavanja problema
31Programiranje kao način rešavanja problema
32Vrste programskih jezika
33Uvod u Greenfoot
34Objektno orijentisano programiranje
35Tipovi podataka
36Naredbe, izrazi, promenljive, konstante
37Naredbe, izrazi, promenljive, konstante
38Dodela vrednosti, operatori, deklaracije
39Dodela vrednosti, operatori, deklaracije
40Potprogrami, objekti, atributi, metodi i klase
41Potprogrami, objekti, atributi, metodi i klase
42Konvencije u pisanju programa
43Projektni zadatak
44Projektni zadatak
45Nazubljivanje koda. Imenovanje promenljivih i objekata
46Izbegavanje ponavljanja koda. Pisanje komentara
47Uvod u programiranje
48Uvod u programiranje
49Uvod u programiranje
50Načini predstavljanja zvuka u računaru, formati zapisa zvuka (WAV,MP3,MIDI)
51Programi za reprodukciju zvučnih zapisa
52Primer programa za snimanje zvuka
53Načini predstavljanja video-zapisa u računaru
54Osnovni formati video-zapisa
55Veb aplikacije za rad sa dokumentima
56Rad "u oblaku" (cloud computing)
57Deljenje dokumenata na vebu
58Blog
59Viki-alat
60Elektronski portfolio